Van nieuwkomer tot marktleider in perskoppelingen in twee jaar
Een goed concept, maar nog geen uitwerking
Met een scherpe visie stapte TopPex de markt van perskoppelingen in, vastbesloten om binnen twee jaar de markt te leiden. Hun wapens? Scherp geprijsde perskoppelingen en perstangen, gecombineerd met de snelheid van leveren. TopPex zocht een partner die hun digitale ambities kon waarmaken. Dat is waar OrangeTalent binnenstapte: samen hebben we het concept niet alleen tot leven gewekt, maar ook groot succes behaald. Het doel? De investering in de webshop binnen drie jaar terugverdienen.
Hoe is dit zo’n groot succes geworden?
Er is gestart met een behoefte-inventarisatie, concurrentieanalyse en de elementen wat Toppex uniek maakt. Na het verzamelen van alle informatie is onze designer gestart met het maken van een onderscheidende huisstijl, een herkenbaar logo. Hierin zijn onderscheidende elementen zoals een persoonlijke service – wat niet gebruikelijk is in deze markt – meegenomen.
De webshop, ontworpen met de loodgieter en de handige doe-het-zelver in gedachten, blinkt uit in gebruiksgemak. Van staffelkortingen tot cross-sell mogelijkheden, alles is ontworpen om snel de juiste producten te vinden, herhaalbestellingen te vereenvoudigen en installatiehulp altijd binnen handbereik te hebben.
Succesvolle online marketing met niche producten
Een uitgebreid zoekwoordonderzoek legde de basis voor de contentstrategie en een doeltreffende Google Ads campagne. Zo bereiken we professionals met direct zichtbare producten op landingspagina's, terwijl consumenten die meer informatie nodig hebben worden ondersteund met hulpvolle blogs.
B2B e-commerce: van onbekend naar fans
Loodgieters bestellen bij het adres waar zij het best geholpen worden. Voor TopPex zijn loodgieters belangrijke klanten. Daarom is het mogelijk gemaakt op samples te bestellen, zodat deze doelgroep laagdrempelig kennis kan maken met de kwaliteit van het product. OrangeTalent helpt TopPex om loodgieters te activeren deze samples te bestellen door direct mailing toe te passen. OrangeTalent scraped het internet op loodgieters, verzamelt hierbij contactgegevens zodat TopPex vervolgens een offer-you-can't refuse kan bieden. Hierdoor verzamelt TopPex op pragmatische wijze klanten met een hoge Customer Lifetime Value.