Kwalitatieve

kansen

Met de meest pure vorm van B2B marketing   

Het aantal kwalitatieve leads neemt af terwijl de marketingkosten stijgen. Daar moet verandering in komen. Het antwoord? Demand Generation. Als allereerste gecertificeerde Demand Generation agency in Nederland zorgen we dat jouw bedrijf op de shortlist komt van jouw potentiële klanten. 

Stop met focussen op maar 3% van je doelgroep

Jarenlang werkte het: mensen de funnel in krijgen door het aanbieden van conversiegerichte content in ruil voor data. Ook wel, lead generatie. Je campagnes zijn gefocust op Marketing Qualified Leads, maar je leads zijn nog niet klaar om te kopen. De resultaten dalen en de kosten stijgen. Wist je dat:   

  • Een B2B aankoop gemiddeld 192 dagen duurt 

  • 3% van je doelgroep actief is in de markt 

  • 80% van de bedrijven start met het opstellen van de shortlist, voordat ze besluiten tot aankoop over te gaan. 

  • 90% van de deals gaat naar een bedrijf op die eerste shortlist. 

Met lead generatie wil je zo snel mogelijk zoveel mogelijk van die 3% vangen. Guess what: je concurrenten ook. Stop dus met focussen op de bottom funnel. Je komt daarmee niet bovenaan de shortlist, je kosten per lead blijven hoog en je leads zijn nog niet klaar om te kopen.  

demand gen totale markt

De klantreis is sterk veranderd

Klassieke B2B full funnel campagnes werken niet meer zo efficiënt als eerst. De attributie wordt steeds onbetrouwbaarder. Een klik is steeds lastiger toe te wijzen aan online marketingcampagne en de digitale koopreis is sterk veranderd. Je klanten beginnen niet meer met zoeken via Google, maar in sociale netwerken, podcasts en communities, beïnvloed door influencers en bekenden. Ze zoeken niet naar producten, maar naar betrouwbare merken en professionals.  

De oplossing? Demand Generation

Vraag creëren. Kortweg: Demand Generation.

97% van je potentiële klanten zijn nu nog niet op zoek naar je product of dienst. Met Demand Generation zorgen wij dat jouw bedrijf bovenaan de shortlist staat zodra je potentiële klant start met kopen.  

Dankzij een effectieve contentstrategie creëer je bewustwording en koopintentie, je bent top of mind wanneer je doelgroep klaar is om te kopen. Zo ontstaat duurzame groei en jagen klanten op jou in plaats van andersom. 

Je deelt kennis vanuit je vakgebied met de oprechte intentie om jouw toekomstige klant te helpen. Via content schets je met storytelling scenario’s waarin jouw (toekomstige) klant zich herkent. Uitdagingen, verbeteringen en gewenste resultaten. Sounds great! Dat willen zij ook.  

Doordat je primaire focus op 97% van de markt ligt en niet op de 3%, ben jij top of mind waardoor je meer waardevolle contacten legt. En zijn ze dan op zoek naar een leverancier? Dan sta jij bovenaan dat lijstje.  

 

Demand Generation, zo doen we dat

De Demand Generation strategie

In vijf stappen definiëren we samen jouw demand generation strategie: we vinden samen jouw ideale klant, ontwikkelen een krachtig strategisch merkverhaal en ontwikkelen een ijzersterke contentstrategie die jouw klant enthousiasmeert. 

Content creatie en distributie

Jouw strategie wordt tot leven gebracht. Vanuit de contentkalender creëren we een mix van content - van blogs, video's, social posts tot een podcast. Via de juiste kanalen bereiken we jouw doelgroep. Zo verzekeren we maximale zichtbaarheid en betrokkenheid en creëren we vraag naar jouw dienst of product. Klaar om impact te maken? 

Optimaliseren en uitbreiden

Optimaliseren, niet op basis van traffic cijfers of whitepaper downloads maar op écht eindresultaat: nieuwe klanten. Met hun input komen we er precies achter welke content en kanalen het best voor jou werken. Met Demand Generation zorgen we dat jouw marketing en sales effectief voor je bedrijf werken. 

Ready for
great success?

Niels Botterblom OrangeTalent
Niels Botterblom
Teamlead Online Marketing & Customer Success Manager