Van slagerswinkel tot online miljoenenbusiness
Kwaliteit, gemak en ambacht. Drie speerpunten van een slager. Als webshop met duizenden bestellingen per jaar hetzelfde garanderen? Lastig. Toch lukt dit De Barbecue Boer al 10 jaar lang met succes. Ze zijn uitgegroeid tot één van de grootste BBQ thuisbezorgd partijen van Nederland. Samen hebben we dit succes mogelijk gemaakt.
De uitdaging
10 jaar geleden zet De Barbecue Boer de stap richting e-commerce met een duidelijke visie, het bieden van een volledig verzorgde barbecue-ervaring aan de deur van elke klant. En dat betaalbaar. De uitdaging: een succesvolle e-commerce omgeving neerzetten. Wij zijn hierin hun digitale partner. Deze samenwerking leidt tot een online miljoenen business.
Kwaliteit, gemak en ambacht garanderen? Dat vraagt om non-stop optimalisatie en een continue dialoog. Met de opkomst van talloze BBQ-aanbieders is het noodzaak je te blijven onderscheiden.
Hoe is dit zo’n groot succes geworden?
Een aangescherpte strategie op de veranderende markt. Het belangrijkste doel, focus niet alleen op kwaliteit, gemak en ambacht maar ook op personalisatie en belevenis. De Barbecue Boer verzorgt jouw gepersonaliseerde BBQ-feestje. Dit feestje begint al op de website.
Om deze beleving en personalisatie te realiseren gebruiken we vijf uitgangspunten. Deze zorgen voor een verfrissende en toekomstbestendige e-commerce omgeving. Great strategy is nothing without great execution:
Jouw gepersonaliseerde pakket samenstellen met een keuzehulp
Wat heb je nodig jouw BBQ-feestje? Met de keuzehulp kom je erachter. Je stelt zo jouw ideale barbecuepakket samen, helemaal afgestemd op jouw wensen.
Daarnaast biedt de keuzehulp ook mogelijkheden voor extra barbecueplezier! Door cross- en upsellmogelijkheden als desserts en drankjes, worden bezoekers verleid om hun barbecue extra compleet te maken.
“Dankzij de handige chatbot vinden klanten zelf makkelijk antwoord op hun vragen”
De klantenservice ontzorgen
De klantenservice van De Barbecue Boer is gestroomlijnd door automatisering. Nu beheren klanten moeiteloos hun bestellingen en blijven ze op de hoogte van de status. Zo kijken ze lekker ontspannen uit naar hun BBQ.
Efficiënt orders verwerken
Het verwerken van bestellingen moet net zo makkelijk gaan als het bestellen. Dat kan nu. Het CMS is gekoppeld aan het pakbonsysteem. De logistieke back-office staat hierdoor naadloos in contact met de online marketingstrategie.
Het CMS beheert alle producten, klanten en bestellingen overzichtelijk. De benodigde informatie per order zoals de status, planning, betaal- en contactinformatie van de klant worden opgehaald door de klantenservice en het pakbonsysteem.
De Barbecue Boer bezorgt dagelijks bij honderden adressen. Dit wordt slim en efficiënt gedaan met de route-optimalisatie software van RouteLogic. Zo worden de beste routes gemaakt met nauwkeurigste aankomsttijden.
Uitstekende lokale vindbaarheid in heel Nederland
De Barbecue Boer bezorgt in (bijna) heel Nederland, van Amsterdam tot Harderwijk. Om de uitdaging van 2500+ unieke plaatsnamen te tackelen, hebben we een slimme CMS-oplossing ontwikkeld. Het resultaat? Efficiënt gecreëerde landingspagina's die topnoteringen scoren in lokale zoekresultaten, wat de zichtbaarheid en het resultaat verbeterd. Zo staat De Barbecue Boer steevast bovenaan in meer dan 300 plaatsen en in de top 3 voor meer dan 700 locaties.
Hiermee hebben we de European search award gewonnen in 2022.
Inspelen op Barbecue-momenten, het hele jaar door
Of het nu gaat om Pasen, Burendag of Koningsdag. Een barbecue is onmisbaar! Wij zorgen dat de Barbecue Boer synoniem staat al deze momenten. Met een scherpe SEO-strategie leggen we de connectie tussen de zoekende party planner en de perfecte BBQ-oplossing.
De beleving wordt onder de aandacht gebracht bij de doelgroep met full-funnel campagnes: via blogs, landingspagina’s, social media, advertenties en e-mail. Speciale barbecue themapakketten sluiten hier naadloos op aan.
Deze thema’s zorgen voor een grotere zichtbaarheid, het hele jaar door. Great!
Talk about great results
De afgelopen 10 jaar heeft De Barbecue Boer een indrukwekkende digitale transformatie ondergaan. Grootse resultaten die niet mogelijk zijn zonder de ‘great people’ achter de schermen. Er is een solide basis gelegd met conversieoptimalisatie (CRO), zoekmachine adverteren (SEA) en zoekmachineoptimalisatie (SEO).
De daaropvolgende jaren is de aanpak verbreed met een doelgerichte focus op social media en e-mailmarketing. Hierin heeft mailautomation gezorgd voor een stijging in het aantal herhaalaankopen.
In de meest recente fase staat personalisatie en beleving centraal. Door de unieke ervaring die klanten op de website van De Barbecue Boer krijgen, is er een gepersonaliseerde customer journey gecreëerd die verder gaat dan de standaard e-commerce ervaring.