Dromenwinkel omslag

Van slapeloze nachten naar resultaat om van te dromen

Dromenwinkel
12K+ reviews
YoY 70%+
+150K orders per jaar

Dromenwinkel is al jaren specialist op het gebied van een goede nachtrust. In gesprek met OrangeTalent vertelden ze toe te zijn aan een volgende stap in de digitale e-commerce beleving, een partner die hen helpt de digitale ambities waar te maken. De online ambitie van Dromenwinkel? Nederlanders helpen aan een goede nachtrust.  

De case 

Slapen, iedereen doet het. Maar wat als je de slaap niet kunt vatten? Hoewel er veel aandacht is voor slaapproblematiek en slaaptekort, blijven de cijfers rondom deze problemen toenemen. Dromenwinkel helpt al jaren Nederlands aan goede nachtrust met producten als DroomSap. De online uitstraling verdiende een nieuw jasje en met de ongoing werkzaamheden is Dromenwinkel een van onze great successen waar we je graag iets over vertellen. 

Dromenwinkel verpakkingHoe is dit zo’n groot succes geworden? 

Online herkenbaar door huisstijl 

OrangeTalent startte vanaf de basis: wat past er bij de look & feel van “dromen” als het gaat om beeld en kleur? Lichte pasteltinten en speelse illustraties: na een aantal brainstormsessies was de nieuwe huisstijl van Dromenwinkel geboren! Op basis van deze huisstijl kregen zowel de webshop, de online-uitingen als de verpakkingen een frisse, nieuwe uitstraling. 

Naast deze look-en-feel ontwikkelden we een contentstrategie, voor de informatievoorziening rondom slaapproblematiek en de producten van Dromenwinkel. Onderdeel van deze contentstrategie zijn de blogs en landingspagina’s op dromenwinkel.com, op externe kanalen via Digitale PR en influencer samenwerkingen. 

Platform voor performance 

OrangeTalent heeft Dromenwinkel geholpen met het neerzetten van een e-commerce architectuur waarmee zij kunnen groeien. Doordat alle orders gekoppeld zijn aan fullfillment partij, hebben zij geen handelingskosten als het gaat om orderverwerkingen. Dromenwinkel heeft daarnaast inzicht in alle belangrijke KPI's die nodig zijn om de performance van de webshop op bij te sturen. 

Trouwe en nieuwe dromers  

Droompunten 

In de afgelopen jaren hebben vele dromers dezelfde liefde ontwikkeld voor DroomSap als Dromenwinkel zelf. Dat verdient een beloning! Maar wat? Een slim loyaliteitsprogramma waarin trouwe dromers “Droompunten” sparen. Met “Droompunten” spaart een klant voor interessante kortingen en unieke cadeaus. 

Probeerverpakking 

Naast trouwe klanten, wil Dromenwinkel nieuwe klanten enthousiasmeren voor haar producten. In de shop maak je op een laagdrempelige manier kennis met DroomSap, het product op basis van natuurlijke ingrediënten en een lage dosis doxylamine.   

Tell a friend 

Bestaande klanten kunnen op hun beurt Dromenwinkel ook aanbevelen aan vrienden met het Tell A Friend programma. Met een unieke link, gekoppeld aan het account. Zo kan een vriend of vriendin met korting een product van Dromenwinkel proberen en zelf ervaren wat voor effect dit heeft op de nachtrust. Degene die Dromenwinkel aanbeveelt krijgt in ruil hiervoor Droompunten, die verzilverd kunnen worden voor interessante aanbiedingen. 

Succes behaald. Strik erom? 

Nee, zeker niet! De ongoing marketing- en development werkzaamheden van Dromenwinkel zijn dynamisch. We worden gedreven door constante evolutie in de digitale wereld én ontwikkelingen en in de markt. Tijdens de tweewekelijkse sprintmeetings bespreken we optimalisaties en door de soepele communicatie leggen we focus op geplande werkzaamheden en omzetdoelstellingen. 

De OrangeTalent customer succes manager is het vaste aanspreekpunt voor Dromenwinkel en de specialisten zetten hun expertise in voor gestructureerde e-mail automations, zoekmachineoptimalisatie (SEO) en –advertising (SEA) gericht op het vergroten van online zichtbaarheid en het aantrekken van gekwalificeerd verkeer naar de website van Dromenwinkel. De social media campagnes zijn ontworpen om merkbewustzijn te versterken en een actieve community rondom het merk te bouwen. Dit wordt verder ondersteund door digitale PR en influencer- en UGC content. Ook focussen we op het optimaliseren van de webshop met conversieratio-optimalisatie (CRO), om zo de gebruikerservaring te verbeteren en de conversie te laten groeien. 

De betrokkenheid van teamleden zoals John, die een GA-4 training heeft voltooid, zorgt ervoor dat het hele team op de hoogte is van de laatste digitale marketingtools en -technieken. Dit bevordert een diepgaand begrip van de activiteiten en resultaten, waardoor we gezamenlijk kunnen streven naar het digitale succes van Dromenwinkel. 

Ready for
great success?

Niels Botterblom OrangeTalent
Niels Botterblom
Teamlead Online Marketing & Customer Success Manager